Schoolgaande weken (maandag, dinsdag, donderdag en vanaf gr 5 op de vrijdag)
Voorbeeld:
14.15-14.45 Kinderen ophalen/ontvangen van school.
14.45-15.00 Eet en drinkmoment, uitleg over dagprogramma
15.00-15.15 Omkleden naar sportkleding
15.15-16:00 Gezamenlijke activiteit voorbereid door pedagogisch medewerker
16.00-16.15 Eet en drink moment
16.15-17.45 vrij spel/ of outdoor activiteit
17.45-18.15 Gezamenlijk opruimen, daarna omkleden
Schoolgaande weken (Woensdag en Vrijdag)
Voorbeeld:
11.45-12.15 kinderen ophalen/ontvangen van school
12.15-12.45 Gezamenlijk eet en drink moment, uitleg dagprogramma
12.45-13.00 omkleden naar sportkleding
13.00-13.45 gezamenlijke activiteit voorbereid door pedagogisch medewerker
13.45-14.00 drinkmoment.
14.00-14.30 vrij spel/ of outdoor activiteit
14.15 -14.45 ophalen kinderen van school
14.45-15.00 gezamenlijk eetmoment, uitleg middagprogramma
15.00-15.15 omkleden
15.15-16:15 Gezamenlijke activiteit voorbereid door pedagogisch medewerker
16.15-16.30 Eet en drink moment
16.30-17.30 vrij spel/ of outdoor activiteit
17.30-18.15 Gezamenlijk opruimen, daarna omkleden en verzamelen in ontvangst ruimte
In overleg worden de kinderen weer gehaald.
Vakantieweken
Voorbeeld:
8.30-9.00 Uitleg over thema van de dag. (Of verzamelen uitstapje)
9:00-9.15 Omkleden naar sportkleding
9:15-10:15 1e thematische activiteit inleiding door pedagogisch medewerker
10.15-10.30 Gezamenlijk eet en drink moment (pauze)
10.45-11.45 2e thematische activiteit kern 1 door pedagogisch medewerker
12.00-12.30 Gezamenlijk eten.
12.30-14:30 3e thematische activiteit kern 2 door pedagogisch medewerker
13.30-13.45 Drinkmoment
13.45-15.30 Afsluitende vorm thematische activiteit (toernooi, wedstrijdjes, enz. )
14.45-15.00 Drinkmoment
15.00-16.30 vrij spel/ of outdoor activiteit
16.30-16.45 Omkleden naar dag kleding
16.45-18.00 Gezamenlijke afsluiting, kleine spelen in ontvangstruimte
In overleg worden de kinderen weer gehaald.
Kinderen hebben enige mate van inspraak in het dagritme, dat kan van dag tot dag en van activiteit tot activiteit wisselen. Toch willen wij met dit schema een vaste structuur aan de dag geven. Structuur en regelmaat zijn erg belangrijk voor kinderen. Vrij spel wordt op een gevarieerde manier ingevuld. Kinderen worden uitgedaagd om nieuwe dingen te proberen. Er wordt gewerkt met thema’s als: Olympische- zomer en winterspelen, Wereld- of, Europese kampioenschappen, enz. Ook gaan wij er op uit. Wandelen in het bos, naar de speeltuin of op een andere plek eten of drinken (picknicken).
In de vakantieweken proberen we meestal er op uit te gaan. Hiervoor kan van de ouders een extra bijdrage worden verlangd, dit gaat altijd in overleg.